22.2 C
Chișinău

Acuzații grave în adresa exponenților guvernării. Bilețchi: „În timp ce îl învinuiesc pe Ilan Șor de eșecul licitațiilor de la aeroport, acestea vor continua, și vor fi tot frauduloase, ca și precedentele” | VIDEO

Acuzații grave în studioul N4 a făcut liderul UNIREA – ODIP, Vlad Bilețchi. Acesta susține că în timp ce exponenții guvernării îl învinuiesc pe Ilan Șor de eșecul licitațiilor de la aeroport, acestea vor continua, și vor fi tot frauduloase, ca și precedentele. Totodată, el afirmă că schemele ilegale ar urma să fie duse până la capăt, deoarece banii au fost deja luați.

VLAD BILEȚCHI, președinte Unirea ODIP: „Tot ce am spus noi s-a confirmat, domnul Spânu a spus că suntem șarlatani. Probabil că șarlatanii sunt ei în această privință. A luat o ”ștangă” zdravănă Spînu și toată pleiada de băieți șmecheri care au încercat să prostească lumea că asta este licitație și vor încerca să o ia de la capăt doar că ștanga are două părți și dacă prima dată a căzut și le-a venit peste barbă, vine și partea a doua doar că noi v-om monitoriza în continuare. Eu am spus și repet: banii deja au fost luați și atunci când ai luat banii trebuie să duci până la capăt schema. De aceea, variantele cu șarlatanii și cu Șor nu vor trece. Eu am spus foarte clar”.

Bilețchi a comentat și declarațiile lui Andrei Spînu și a premierului Dorin Recean în raport cu licitațiile eșuate de la Aerogară.

VLAD BILEȚCHI, președinte Unirea ODIP: „Spînu spune că e sabotaj, Recean spune că e Șor, în altă emisiune spune că e din cauza că a participat prea puțini concurenți. Pe de altă parte, spun că nu a fost făcut bine caietul de sarcini și nu a fost tradus în limba engleză. Băieții aceștia una spun azi, alta spun mâine și alta spun poimâine. Existența unor spații comerciale în care se vând pizza, bere, ciorapi și alte chestiuni de acest gen care se vând în orice aeroport nu are cum să influențeze Ministerul Insfrastructurii, Agenția Proprietății Publice și conducerea Aeroportului, este nonsens, iar dacă este posibil acest lucru să-și dea demisia toți incorpore, pentru că sunt incompetenți și slabi. Este incredibil ca cineva să creadă că câteva buticuri care aparțin lui Șor acolo sunt capabile să zădărnicească o guvernare întreagă”.

Drept dovadă a afirmațiilor sale că licitațiile erau organizate cu abateri de la lege, activistul politic a vorbit despre refuzul membrilor comisiei de licitație de a-și pune semnătura pe mai multe acte.

VLAD BILEȚCHI, președinte Unirea ODIP: „Membrii comisiei de la licitație nu vor să semneze. Pentru că ei nu vor să poartă răspundere penală pentru această semnătură. Și ca să știți, ei aproape săptămânal schimbau componența membrilor comisiei de licitație pentru că oamenii refuzau pe un capăt. Eu am pus o întrebare. Spuneți-mi vreo frumos, cine a semnat caietul de sarcini? Fiind documentul în baza care se va selecta câștigătorul. Nimeni nu l-a semnat, nimeni nu l-a aprobat. Dar cum e posibil să ai un document de bază neaprobat de nimeni? Deschideți vreo frumos legea privind achizițiile publice sau licitațiile publice. Acolo trebuie să fie foarte clar, trebuie să fie semnat, avizat de două, trei persoane. Președinte, secretari, membri. Nimeni nu-și asume răspundere pentru caietul de sarcini. Răspunsul lor oficial l-am publicat”.

Anterior președintele ODIP a declarat că șeful Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari, ”se spală pe mâini și pasează responsabilitatea la Aeroport în privința licitației”, asta după ce a primit un răspuns la sesizarea sa făcută către APP, în care a cerut informații despre licitațiile de la Aerogară.

Potrivit lui Bilețchi, răspunsul Agenției demonstrează că instituția se face că nu are atribuție cu tenderul, asta deși până acum doar APP și ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, anunțau informații despre desfășurarea acestuia.

Iar, într-o altă scrisoare expediată la Aeroport, Bilețchi a solicitat informații despre comisia care desfășoară licitația și numele autorilor scandalosului caiet de sarcini. Potrivit politicianului, în urma răspunsului primit de la Aerogară, el a constatat că numele membrilor comisiei nu poate fi divulgat și că de elaborarea caietului de sarcini nu răspunde nimeni la modul concret, ci Aeroportul.

Mai înainte, și Andrei Spînu a negat orice implicare a sa în organizarea sau desfășurarea licitațiilor de la Aeroport. Bilețchi susține că va monitoriza în continuare actul guvernării, inclusiv modul în care sunt folosiți banii pentru reparațiile drumurilor. El s-a referit la drumul de acces spre punctul de trecere a frontierei Leova-Bumbăta, constucţia căruia face obiectul unui dosar penal.

Bilețchi susține că drumul ar fi costat de trei ori mai mult decât construcția unui drum obișnuit.

Potrivit Procuraturii Anticorupție, pentru 3,6 km de drum a fost cheltuită suma de 250 de milioane de lei, iar după o perioadă, costurile au mai crescut cu 30 de milioane de lei, ceea ce trezește îngrijorări cu privire la eficiența utilizării mijloacelor publice. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a declarat că nu va comenta acţiunile structurilor de drept.

Se citește acum

Articole similare

ARTICOLE SIMILARE