25.2 C
Chișinău

APOTA solicită repetat ca proiectul de lege de modificare a legislației în domeniul transporturilor să fie adaptat la cerințele europene: „Ceea ce vedem noi, este că sub paravanul de integrare europeană se promovează niște scheme” | VIDEO

Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto anunță că a depus repetat în adresa președintelui Parlamentului și a președintelui Comisiei parlamentare Economie, buget și finanțe demersurile suplimentare semnate de operatorii de transport, prin care se solicita ca proiectul de lege de modificare a legislației în domeniul transporturilor să fie adaptat la cerințele europene.

Președintele APOTA a declarat pentru postul nostru de televiziune că transportatorii își exprimă speranța și convingerea că Parlamentul nu va vota un proiect de lege care, spune el, să contravină legislației europene, mai ales acum când, adaugă acesta, cursul european al Republicii Moldova este ireversibil.

OLEG ALEXA, președintele APOTA: „Noi, avem obligațiunea ca stat, în domeniul transporturilor să ajustăm anumite norme la standardele europene. Există norme care reglementează cum se deschid rutele, cum se formează rețeaua asta de rute, ce drepturi au transportatorii – toate acestea noi am fi vrut să fie copiate de la Uniunea Europeană. Ceea ce vedem noi, este că sub paravanul de integrare europeană se promovează niște scheme”.

Contactat de noi, președintele Comisiei parlamentare Economie, buget și finanțe, Radu Marian nu ne-a răspuns la telefon pentru un comentariu.

Miercuri, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, care este și autorul acestui proiect, a venit cu o reacție la cererea transportatorilor.

ANDREI SPÎNU, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: „Poziția ministerului nu s-a schimbat. Proiectul de lege este în Parlament și așteptăm aprobarea lui în lectura a doua”.

În noiembrie, transportatorii rutieri au organizat, în Piața Marii Adunări Naționale, mai multe proteste împotriva proiectelor de modificare a Codului transporturilor auto elaborate de Guvern. Aceștia au menționat că modificările propuse de Ministerul Infrastructurii, de exemplu eliminarea limitărilor de oră atât la nivel de transport internațional, și reducerea intervalului până la 15 minute pentru cursele la nivel național, precum şi anularea reînnoirii automate a licenţei de traseu va duce la oprirea a 80% din circulație și va face munca neprofitabilă în cele mai populate zone ale țării. În plus, transportatorii cred că proiectul de lege va permite să se ia rute de la transportatorii existenți și să fie distribuite altora.

La rândul său, ministrul Infrastructurii Andrei Spînu menționează că transportatorii nu doresc să participe la dezvoltarea infrastructurii de transport, să investească în unități mai moderne, să elibereze bilete călătorilor și să deschidă noi rute chiar și acolo unde se solicită de către oameni și administrația publică locală.

Anterior, transportatorii s-au adresat cu un demers asemănător Președinției și Guvernului, dar șeful statului și Dorin Recean nu au venit cu o reacție.

Se citește acum

Articole similare

ARTICOLE SIMILARE