Prețul biletului pentru singura cursă internă operată de Calea Ferată a Moldovei a crescut de la 27 de lei la 170 de lei. În curând, urmează să fie ajustate și tarifele pentru transportul de mărfuri. Anunțul a fost făcut de șeful Agenției Proprietății Publice, care gestionează Căile Ferate ale Moldovei.
Deși prețurile au fost ajustate pentru a acoperi costurile, situația angajaților rămâne neschimbată, aceștia neprimind salariile din vara anului trecut, cu restanțe salariale de peste 160 de milioane de lei. Prețurile pentru bilete variază între 14 și 170 de lei, în funcție de locul și vagonul ales.
În ceea ce privește transportul de mărfuri, noile tarife sunt în proces de aprobare. CFM continuă să se confrunte cu dificultăți financiare, iar directorul interimar, Serghei Tomșa, nu a răspuns la apelurile și mesajele presei.
Pentru a rezolva problema restanțelor salariale, șeful Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari, a sugerat vânzarea locomotivelor vechi, care valorează zeci de milioane de lei. De asemenea, există active nevalorificate în valoare de peste 100 de milioane de lei care ar putea fi utilizate pentru a obține venituri suplimentare.
În ultima perioadă, aproximativ 900 de angajați au demisionat, iar începând cu acest an, CFM a anulat două curse interne (Chișinău-Bender și Bălți-Rogojeni), lăsând doar o cursă operabilă, Chișinău-Ungheni. Angajații CFM amenință cu proteste masive dacă nu vor primi salariile restante.