-1.2 C
Chișinău

În loc să rezolve criza financiară, autoritățile vor să vândă Palatul Feroviarilor pentru a acoperi datoriile Căii Ferate

În loc să caute soluții pentru normalizarea activității CFM, autoritățile preferă să vândă activele întreprinderii pentru a acoperi datoriile salariale. De exemplu, să vândă un obiect atractiv din centrul capitalei – Pentru a putea acoperi cheltuielile de la Calea Ferată și a achita datoriile enorme față de angajați, ar putea fi scos la vânzare Palatul de Cultură a Feroviarilor, dar și alte active valoroase. Ideea îi aparține ministrului Infrastructurii, Vladimir Bolea și a fost expusă în cadrul unei emisiuni de la Jurnal TV. 

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale

– Și dacă noi cu adevărat vrem ca Calea Ferată să revină la linia de plutire avem de făcut niște pași împreună cu ei și aici e în felul următor: au o mulțime de active care urmează să fie date, după care au alte active care nu le folosesc și ele trebuiesc vândute. – Ca de exemplu? – Locomotive, Casa de Cultură care stă în centru și aparține Căilor Ferate, eu cred că ei trebuie să o scoată la vânzare, să vândă această Casă de Cultură, să încaseze resurse financiare, să plătească salarii, să-și cumpere vagoane. – Palatul Feroviarilor. – Da, în 2023 de abia le-a fost preluat Spitalul Feroviarilor, a fost dat la Ministerul Sănătății pentru că, iarăși, era la capitolul cheltuieli.

Anterior și spitalul Feroviarilor a fost transferat către Ministerul Sănătății, tot din motiv că întreținerea acestuia era prea costisitoare. Așadar, rămâne de văzut cum se vor desfășura lucrurile în continuare și dacă, într-adevăr, măsurile propuse vor soluționa problemele fundamentale ale Căilor Ferate sau dacă vom asista la o redistribuire a resurselor imobiliare în favoarea altor interese.

Precizăm că întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova se confruntă cu dificultăți financiare, înregistrând pierderi de 228 de milioane de lei în 2024, iar activitatea curentă nu acoperă cheltuielile. Anterior, angajații Căii Ferate au organizat mai multe proteste pentru a cere plata salariilor.

Potrivit analizei financiare și economice a companiei, în ultimii 10 ani, pierderile totale ale CFM au ajuns la aproape două miliarde de lei. .

În același timp, experții sunt de părere că întreprinderea ar putea fi sprijinită, de exemplu, prin alocarea într-un cont special a unor contribuții din veniturile transporturilor de mărfuri din Ucraina, care reprezintă cea mai mare pondere din volumul total. Însă autoritățile din Moldova nu au luat această măsură. Să nu se cheltuie sume colosale pe înarmare, pe aparatul birocratic, pe salariile funcționarilor și pe deplasările acestora. Dar, desigur, este mai ușor și mai avantajos să fie vândute activele.

Se citește acum

Articole similare

ARTICOLE SIMILARE