Meta se oferă să-i plătească pe influecerii de pe TikTok care se alătură rețelelor sociale Facebook și Instagram. Deși nu menționează numele platformei explicit, momentul în care este făcut anunțul sugerează că gigantul tech condus de Mark Zuckerberg încearcă să valorifice incertitudinea care planează în jurul rivalului său din SUA, notează BBC.
Gigantul rețelelor sociale Meta s-a oferit să plătească până la 5.000 de dolari creatorilor populari din Statele Unite care se alătură Facebook și Instagram.
Anunțul precizează că cei care se alătură din „aplicații sociale terțe” vor primi bani pe baza „unei evaluări a prezenței” pe rețele sociale. Deși nu menționează TikTok după nume, momentul sugerează că Meta încearcă să valorifice incertitudinea din jurul rivalului său, deoarece întrebările cu privire la soluția pe care președintele o poate găsi pentru această platformă, persistă.
TikTok spune că are 170 de milioane de utilizatori în SUA – iar mulți dintre ei depind total financiar de această platformă – ceea ce înseamnă că mulți oameni ar căuta un loc alternativ pentru a-și continua generarea de venituri din social media dacă platforma ar dispărea. Meta spune pe site-ul său că cei acceptați în așa-numitul „Breakthrough bonus program” vor primi banii în primele 90 de zile în aplicație, atâta timp cât postează în mod regulat.
Utilizatorii trebuie să posteze cel puțin 20 de reel-uri pe Facebook și 10 reel-uri pe Instagram – versiunea Meta a videoclipurilor TikTok – la fiecare 30 de zile în această perioadă. De asemenea, prevede că acestea trebuie să fie videoclipuri originale, mai degrabă decât cele partajate anterior pe alte platforme. Dar nu toată lumea se poate alătura – banii vor fi disponibili doar acelor persoane care sunt complet noi fie pe Facebook, fie pe Instagram.
Și se pare că va și decide pe cine să accepte de la caz la caz, deoarece oamenii trebuie să aplice pentru a fi acceptați în program. De asemenea, oferă alte avantaje, cum ar fi un abonament gratuit la sistemul său de verificare a contului. Nu este prima oară când Meta vrea să atragă utilizatorii ByteDance. Duminică, Meta a anunțat Edits, o aplicație uimitor de asemănătoare cu CapCut de la ByteDance – o aplicație de editare video care a ajuns și ea offline când interdicția ByteDance a intrat în vigoare.
Iar cu două zile mai devreme, Meta a postat un videoclip în care doi creatori au discutat despre „noua experiență cu link-ul afiliat” al Facebook – cu alte cuvinte, încercarea Meta de a-și construi propria versiune a magazinului TikTok de mare succes. În noul sistem, utilizatorii Meta vor putea adăuga linkuri afiliate direct pe videoclipurile lor exact cum funcționează pe TikTok.
Dar acestea nu sunt toate schimbările pe care Meta le-a făcut – și poate cea mai semnificativă din punct de vedere vizual este o schimbare directă a modului în care arată Instagram. Acest lucru a dus la unele reacții din partea creatorilor frustrați de faptul că profilurile lor arată acum diferit, iar șeful Instagram Adam Mosseri a spus că este conștient de critici.
„Una dintre greșelile pe care le-am făcut a fost să nu îi avertizez suficient pe oameni”, a spus el într-o postare pe Threads, o altă platformă care a fost lansată de Meta în încercarea de a valorifica turbulențele de la Twitter, acum X.