5 C
Chișinău

Aeroportul Internațional Chișinău: Controverse privind gestionarea spațiilor comerciale și favorizarea Cricova

Aeroportul Internațional Chișinău este din nou în centrul unui val de critici, după ce au apărut informații potrivit cărora administrația aeroportului intenționează să încredințeze companiei Cricova gestionarea zonei sterile din terminalul de pasageri.

Octavian Calmîc, fost ministru al economiei, a comentat recent informațiile publicate de bloggerul Luchianiuc privind administrarea spațiilor comerciale la Aeroportul Internațional Chișinău. În cadrul emisiunii Puls de la Canal 5, Calmîc a subliniat că intenția de a oferi companiei Cricova, cunoscută pentru vinurile sale, administrarea zonei sterile din terminalul de pasageri reprezintă o practică anticoncurențială.

„Nu este o practică normală. Este contrar tuturor licitațiilor anunțate în ultimii doi ani pentru a identifica un partener strategic care să gestioneze corect aceste spații comerciale. Cricova nu este specializată în alimentație publică, ci în vinuri. Cum ar putea aceasta să administreze corect un restaurant sau un fast food în aeroport? Este evident că acest proces a fost derulat pe sub masă, fără transparență și fără concurență reală”, a declarat Calmîc.

Luchianiuc, în postarea sa, a acuzat administrația aeroportului că a favorizat Cricova, companie care, deși are un loc deja stabilit în aeroport, nu îndeplinește cerințele de administrare a unităților de alimentație publică. Potrivit lui Luchianiuc, caietul de sarcini pentru această licitație prevedea cerințe clare, cum ar fi experiența de cel puțin 7 ani în alimentația publică în aeroporturi internaționale și administrarea a cel puțin 3 tipuri de unități (fast food, cafenele, restaurante). „Cricova, poate că are o mare experiență în domeniul vinurilor, dar acest lucru nu o califică pentru a administra un spațiu de alimentație într-un aeroport”, a spus Luchianiuc.

În replică, Calmîc a adus în discuție și problema managementului general al Aeroportului Chișinău. „Aeroportul, deși rămânea un activ al statului, era concesionat unui privat care oferea servicii mai bune și avea o infrastructură mai eficientă. Managementul statului a dus la scumpirea serviciilor și la întârzierea zborurilor. În timp ce infrastructura aeroportului nu s-a îmbunătățit, aeroporturile din România, cum ar fi cele din Iași, Brașov și Bacău, s-au dezvoltat rapid. Astfel, am „conservat” acest activ, dar pasagerii au avut de suferit”, a subliniat Calmîc.

În final, Calmîc a propus ca, în loc de Cricova, să fie ales un partener cu experiență în administrarea spațiilor comerciale, precum CFM (Calea Ferată din Moldova), care are o experiență semnificativă în gestionarea restaurantelor pe trenuri și ar putea îndeplini mai bine cerințele aeroportului. „Dacă am avea o concurență reală, ar trebui să intervenim și să asigurăm transparența în procesul de selecție a partenerilor pentru gestionarea acestor spații comerciale”, a concluzionat Calmîc.

Amintim că Cricova este o companie cunoscută pentru vinurile sale, dar care nu are experiență în domeniul administrării restaurantelor sau al spațiilor comerciale din aeroporturi. Această decizie a ridicat semne de întrebare și a stârnit un val de reacții din partea opiniei publice și a unor figuri politice.

Se citește acum

Articole similare

ARTICOLE SIMILARE