1.1 C
Chișinău

Șoferii se confruntă cu ambuteiaje din cauza întârzierilor la reparațiile podurilor pe șoseaua Balcani

Construcția podurilor de pe șoseaua Balcani a fost prelungită cu încă jumătate de an. Deși proiectul urma să fie încheiat la sfârșitul lui 2024, lucrările au fost realizate în proporție de doar 60 la sută. Administrația de Stat a Drumurilor spune că tergiversarea s-a făcut cu motiv. Totuși, supărați șoferii spun că s-au săturat să stea minute întregi în ambuteiaje sau să înconjoare kilometri de drum pentru a ajunge la destinație și că lucrurile stau pe loc nu doar aici, ci în întreaga țară, din lipsă de bună organizare.

Chiar dacă lucrările de reparație a podurilor de pe șoseaua Balcani urmau să fie finalizate pe 20 decembrie 2024, acestea nu vor fi gata nici în următoarele câteva luni. Construcția a fost prelungită cu încă jumătate de an. Potrivit Administrației de Stat a Drumurilor, amânarea a intervenit după ce s-au făcut modificări la proiectele de canalizare și rețea electrică. În prezent se lucrează la construcția căilor de acces către zona Pruncul, Calea Ieșilor și satul Ghidighici, precum și întărirea albiei râului Bîc pe 600 m.

Cei mai afectați de amânarea lucrărilor sunt șoferii, care ne-au mărturisit că s-au săturat de ambuteiajele uriașe și de ocolirile de kilometri întregi pentru a ajunge la destinația dorită. În plus, aceștia consideră că, din cauza lipsei de organizare din țară, astfel de lucrări se întind pe ani de zile.

După cum se vede acum, strada Mihai Viteazu este în reparații, probabil au mutat muncitorii acolo pentru a termina mai repede, deoarece sunt foarte mari ambuteiaje din cauza acestui lucru, iar aici au suspendat lucrările. 

– Ce părere aveți despre asta?

– Este foarte rău că au suspendat lucrările, dar sper că în curând vor relua și vor continua.  În plus, drumurile sunt proaste și reparațiile auto costă acum o avere, de aceea oamenii ocolesc drumurile proaste, preferă să stea în ambuteiaj în centru 30 de minute decât să își strice roata, suspensia etc. pe un drum prost.  Pe acest pod are într-adevăr sunt ambuteiaje la intrarea în Chișinău, sunt ambuteiaje foarte mari, dar ce să faci.

Poate constructorii nu sunt foarte bine organizați… Cine știe, știți cum este la noi, mai întâi se proiectează și apoi se gândesc de unde să aducă materialele pentru a termina, adică nu este totul gata, așa cum este la chinezi, la chinezi totul este gata, întregul material pentru a realiza un proiect, dar la noi nu, la noi mai întâi se proiectează, se lucrează, iar apoi sunt bani, nu sunt bani.

– Despre asta nu pot să spun nimic.

-De ce? Nu sunteți mulțumit? Ca șofer ce părere aveți?

-De ce? Mie nu-mi pasă, să construiască chiar 100 de ani, Molova nu se va ridica în următorii 100 de ani.

-De ce?

-Pentru că nimic nu funcționează, iar acum chiar nimic nu funcționează!

-În cine sau în ce este vina?

-Toată lumea spune că este geopolitică.

– De ce atunci s-a suspendat reparația podului?

-Pentru că avem 80% pensionari, persoane cu dizabilități și funcționari publici și 20% care fac ceva, dar acești 20% nu vor să lucreze pentru că nu reușesc să se asigure pe ei înșiși.

-Avem o industrie de așa natură încât să treci dintr- un capăt al orașului în altul, este plin de probleme.

Am încercat să aflăm și de la ministerul Infrastructurii care totuși sunt motivele care au dus la amânarea lucrărilor, când vor fi acestea reluate și dacă vor fi aplicate amenzi pentru întârzierea lucrărilor, însă, nici purtătorul de cuvânt și nici alți reprezentanți nu ne-au răspuns la telefon. Anterior, despre faptul că 31 decembrie 2024 este termenul limită de finalizare a lucrărilor spunea și fostul ministru al Infrastructurii, Andrei Spînu.

Precizăm că, acest proiect de infrastructură face parte din drumul național M1 și viitoarea centură de ocolire a Chișinăului. Inițial, valoarea sa era de 174 milioane de lei, dar ulterior a crescut cu încă nouă milioane de lei.

Se citește acum

Articole similare

ARTICOLE SIMILARE