Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, condus de Dumitru Alaiba, lansează o campanie de comunicare în valoare de 100 de mii de dolari (aproape 2 milioane de lei), menită să promoveze ”reformele economice și digitale implementate de minister”.
Campania, care beneficiază de finanțare externă, urmărește ”să reducă decalajul dintre măsurile guvernamentale și percepția publică asupra acestora, dar și să combată dezinformarea și să crească încrederea în guvernare”.
Proiectul presupune achitarea articolelor de propagandă în cel puțin 30 de surse media, plata influencerilor și finanțarea altor canale de comunicare, care vor disemina mesajele campaniei către diverse segmente ale populației.
Totodată, la finalul campaniei, va fi realizat un sondaj pentru evaluarea rezultatelor acesteia. Institutul pentru Politici Publice (IPP), organizație condusă de Arcadie Barbăroșie, o persoană afiliată partidului de guvernare PAS, va fi responsabil de organizarea și interpretarea sondajului.
Această alegere poate generat critici în spațiul public, având în vedere potențialele conflicte de interese și necesitatea de a asigura neutralitatea și transparența în măsurarea impactului campaniei. IPP va avea un rol esențial în evaluarea percepțiilor publice și a schimbărilor aduse de această campanie, iar implicarea sa poate ridica semne de întrebare în ceea ce privește imparțialitatea.