11.1 C
Chișinău

Noi funcții la serviciul 112: Formatori și psihologi pentru pregătirea operatorilor

În premieră, Centrele de preluare a apelurilor de urgenţă 112 vor avea şi formatori. Aceştia vor organiza programe de pregătire pentru creşterea calităţii profesionale a angajaţilor, astfel încît situaţiile de urgenţă să fie gestionate la cele mai înalte stardarde.

Anastasia Vlas lucrează la serviciul 112 de 6 ani. A fost operator, după care şef de schimb şi acum este formator, o nouă funcţie apărută în cadrul serviciului.

„Rolul principal al formatorului constă în asigurarea pregătirii corespunzătoare, eficiente şi calitative a operatorilor 112 care, respectiv, preiau apelurile de urgenţă. Instruirea continuă este pentru operatorii care au deja experienţă în domeniu şi instruirea iniţială este pentru operatorii noi angajaţi”, spune Anastasia Vlas.

La Chişinău, instruirea personalului are loc într-un spaţiu nou, dotat cu 10 staţii de lucru şi o tablă interactivă. În procesul de instruire a personalului, un rol important îl are şi psihologul serviciului 112. „În fiecare zi, rolul psihologului este de a asista în sălile operatorilor, de a observa cum se simte fiecare. Mă strădui ca operatorii să menţină un echilibru emoţional pe tot parcursul serviciului”, a spus Liliana Celcinski, psiholog la Serviciul 112. La centrele de preluare a apelurilor de urgenţă, activitatea se desfăşoară 24 de ore din 24, în trei ture, cu 8 operatori pe tură, în medie.

noi.md

Se citește acum

Articole similare

ARTICOLE SIMILARE