Londra rămâne cel mai aglomerat oraș din Europa, cu blocaje rutiere care continuă să se înrăutățească. În 2024, șoferii din capitală au pierdut în medie 101 ore în trafic, cu 2% mai mult decât în anul anterior, potrivit unui raport al companiei de analiză a transporturilor Inrix.
Aceasta situează Londra pe primul loc, urmată de Paris, cu 97 de ore, și Dublin, cu 81 de ore. Creșterea congestionării în Londra a fost constantă în ultimii ani, de la 97 de ore în 2022 și 99 de ore în 2023. Drumul A40 Westway din Londra este considerat cel mai aglomerat drum din Marea Britanie, cu vârfuri de trafic între orele 17:00 și 18:00.
Costul congestiei pentru Londra este estimat la aproximativ 3,85 miliarde de lire sterline, adică aproape 942 de lire sterline pentru fiecare dintre cei 4 milioane de șoferi ai orașului. În restul Marii Britanii, orașele Bristol și Leeds au înregistrat 65 de ore și, respectiv, 60 de ore de întârzieri, mult mai puțin comparativ cu Londra. De asemenea, Manchester a avut o creștere de 13% a întârzierelor față de anul trecut. În schimb, Birmingham a ieșit din top 2 și s-a clasat pe locul 6, având o scădere de 10% a congestionării.
Bob Pishue, analist de transport la Inrix, menționează că, deși a existat o ușoară creștere a congestionării, nivelul de aglomerație în Marea Britanie rămâne stabil, iar Londra continuă să fie responsabilă pentru jumătate din întârzierile din întreaga țară. Concentrația mare de locuitori și activitățile economice din capitală fac din arterele sale cele mai problematice din punct de vedere al congestiei. Un purtător de cuvânt al Transport for London (TfL) a subliniat importanța investițiilor în transportul public, mersul pe jos și ciclism, pentru a reduce congestionarea.
Istoric, problema congestionării a fost discutată și în anii 1960, când a fost propus proiectul „box” – o autostradă uriașă care ar fi distrus părți din Londra pentru a face loc drumurilor. Acest proiect a fost abandonat în urma protestelor puternice ale locuitorilor, care ar fi fost nevoiți să-și părăsească casele.