5.2 C
Chișinău

De Revelion – fără bani: Sute de angajați de la Calea Ferată din Moldova, fără salarii și în pragul protestelor naționale

De Revelion – fără bani – o astfel de perspectivă îi așteaptă pe sute de angajați de la Calea Ferată din Moldova. În timp ce autoritățile mută miniștrii dintr-un fotoliu în altul, lucrătorii de la Căile Ferate încă nu și-au primit salariile pentru lunile de vară. Doar 10 din cele 34 de întreprinderi care fac parte din componența CFM au ridicat leafa pentru luna iulie.

În același timp, noul ministru al Infrastructurii, Vladimir Bolea, afirmă că problema restanțelor salariale ale feroviarilor nu ține de atribuțiile ministerului pe care îl conduce.

În pragul sărbătorilor de An Nou, mulți angajați ai Căilor Ferate nu și-au primit încă salariile pentru 5 luni de muncă. Oamenii supărați, se întreabă, în grupul pe care îl au deschis pe

Facebook: „Unde sunt banii și cum să supraviețuim?” (пост руководство где деньги ) Încă nu ați înțeles? Ei nu pot rezolva problema de unde să ia bani pentru gaz… iar de salariile noastre au uitat demult. *((болт..)заблюрить) , a scris unul dintre angajații CFM.

Altul se arată revoltat: „Nu doar că nu avem salarii, dar mai stăm și în frig!!! Adevărată umilință pentru muncitori!” „Cât mai trebuie să-i ascultăm? Trebuie să ne audă, dar, dacă stăm acasă și postăm aici, nimeni nu ne va auzi”, scrie un alt lucrător al Căilor Ferate.

Potrivit datelor sindicatelor lucrătorilor din domeniul feroviar, datoria totală pentru salarii depășește 150 de milioane de lei. În plus, doar 10 din cele 34 de întreprinderi au primit banii pentru luna iulie.

ION ZAPOROJAN, președintele Federației Sindicale a Feroviarilor

Au primit salariul pentru luna iulie… imediat vă spun – 1,5 milioane de lei  sunt 10 filiale din 34.

Potrivit sindicatelor de ramură, aproximativ 1500 de persoane din cadrul întreprinderii au fost deja concediate. În prezent aici lucrează aproximativ 4.900 de angajați, iar fluxul de concedieri continuă.

Menționăm că una dintre subdiviziunile Căilor Ferate, ale căror lucrători nu au primit salariile pentru luna iulie, este filiala din Basarabeasca.

Conform surselor canal 5, aici, pe fondul restanțelor salariale, continuă concedierile în masă. Doar în luna noiembrie aproximativ 15 persoane au plecat din proprie inițiativă.

Președintele Federației Sindicale a Feroviarilor spune că, dacă autoritățile nu vor reacționa la petiția, care include ca una dintre cerințe plata restanțelor salariale, atunci după Anul Nou, în întreaga republică vor avea loc acțiuni de protest de amploare, la care vor participa reprezentanții tuturor organizațiilor sindicale.

ION ZAPOROJAN, președintele Federației Sindicale a Feroviarilor

Dacă vom fi ignorați, de această dată, toate federațiile, din toată republica vom organiza manifestații.  Aceasta se va întâmpla, cel mai probabil, după Anul Nou.

La rândul său, noul șef al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, pasează responsabilitatea pe umerii altora.

El susține că ministerul pe care îl conduce este responsabil doar de politica și reformele din cadrul „Căilor Ferate din Moldova”, nu și de salariile angajaților și sublinează că rezolvarea acestei probleme ține de competența Agenției Proprietății Publice.

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale

Ministerul Infrastructurii este responsabil de politici și reforme. În acest moment lucrăm în elaborarea unui program de reforme, să îl facem să fie profitabil. Restul întrebărilor la APP.

BOLEA SALARII din 4 decembrie

Am solicitat șefului Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari, informații despre datoriile față de angajații Căilor Ferate din Moldova și termenele de achitare a acestora., iar el a mromis că va reveni ulterior cu un răspuns.

Compania de stat „Căile Ferate din Moldova” se confruntă cu dificultăți financiare de mai bine de un an. Anterior, angajații Căilor Ferate au organizat mai multe proteste, cerând plata salariilor.

După aceasta, autoritățile au recurs la împrumuturi, inclusiv din conturile Loteriei Naționale, pentru a plăti salariile oamenilor.

Într-un grup de Facebook al angajaților CFM, unii scriu că în octombrie au ridicat salariul pentru lna mai, iar la începutul lunii decembrie, unii și- au primit lefurile pentru iulie.

Potrivit analizei financiar-economice a companiei, în ultimii 10 ani, pierderile totale ale companiei destat „Căile Ferate din Moldova” au atins aproape două miliarde de lei.

Se citește acum

Articole similare

ARTICOLE SIMILARE