1.6 C
Chișinău

Germania în Criză Economică: Volkswagen Închide Fabrici, Thyssenkrupp Concediază Mii de Angajați

Anunțul, potrivit căruia Volkswaven intenționează să închidă trei fabrici în Germania, să concedieze zeci de mii de muncitori și să reducă salariile tuturor lucrătorilor cu 10% a a provocat o undă de șoc în toată țara. „Fostul motor economic al Europei a rămas blocat în modelul economic învechit care depindea de gazul ieftin din Rusia și de exporturile către China.

Odată cu războiul din Ucraina, acest model de afaceri vechi nu mai funcționează, comentează revista germană Focus. Un alt simbol al puterii industriale, producătorul german de oțel Thyssenkrupp a anunțat că ar putea reduce 11.000 de locuri de muncă până în 2030. Potrivit datelor băncii germane de investigații, producția industrială a scăzut cu 20% față de vârful din 2017.

Economistul șef al sursei, Robin Winkler, precizeazăcă aceasta este „cea mai bruscă contracție din istoria Republicii Federale” de la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial.„Germania înregistrează indicatori economici tot mai scăzuți, în ciuda faptului că ea este cea mai puternică”, a declarat economistul șef al Centrului pentru Reforme Europene, Sander Torduar.

În prezent, la fel ca mulți alți giganți auto europeni,Germania pierde războiul comercial cu China.

Totul a început odată cu introducerea unor noi standarde de mediu, precum interzicerea producției de mașini cu motoare cu ardere internă în Uniunea Europeană din 2035 și o tranziție completă la vehiculele electrice.

Dar problema este că cel mai mare producător de baterii pentru astfel de mașini este China, care folosește nichel, extras în principal în Rusia și Indonezia. Sub presiunea politicii de sancțiuni, în locul gazului rusesc, Germania a început să cumpere gaz natural lichefiat norvegian și american, care costă cu 30% mai mult. Din această cauză au crescut și prețurile la energie electrică.

Se citește acum

Articole similare

ARTICOLE SIMILARE