După închiderea în Moldova a furnizorului rus de internet Yandex, clienţii popularului serviciu de taxi YANDEX-Go au avut probleme la comandarea mașinilor. Utilizatorii au început să scrie despre asta pe rețelele sociale. De exemplu, a apărut un mesaj care spunea că: „Șoferii de taxi se plâng că din seara zilei de joi, de la ora 18:00, nu mai pot accesa aplicația Yandex pentru a prelua comenzile moldovenilor. Asta după ce Serviciul de Informații și Securitate din Moldova a blocat accesul la platformele rusești Yandex şi Rutube.
Taximetriștii din Capitală, care au vorbit cu reporterii noștri, au spus că au auzit de la colegi despre problemele apărute. Dar acum aplicaţia merge fără probleme.
– Nu lucrez noaptea, lucrez doar ziua. – Nimeni dintre colegi nu v-a spus de această problemă? – Cineva s-a plâns în aplicație, băieții au scris că nu funcționa noaptea, erau probleme.
Am contactat serviciul de asistență Yandex taxi din Chișinău ca să aflăm dacă au fost reclamații din partea utilizatorilor și, dacă da, cum au rezolvat această problemă. Administratorul a răspuns că nu deține astfel de informații și ne-a recomandat să luăm direct legătura cu administraţia site-ului și serviciul de taxi Yandex. Asta am şi făcut, dar până la momentul editării acestui reportaj nu am primit răspuns.
Amintim că Serviciul de Informații și Securitate a obligat furnizorii de internet să blocheze în Moldova Rutube, Yandex și Dzen, precum și alte două site-uri. Unul dintre cei mai mari furnizori de internet din republică, Orange Moldova, a relatat acest lucru pe pagina sa.
Compania a declarat într-un comunicat de presă că cererea a fost primită în 2 octombrie. „În temeiul sesizării emise de Serviciul de Informații și Securitate, Orange Moldova a blocat accesul utilizatorilor proprii la următoarele pagini web: moldova24.online, pwa.moldova24.online, rutube.ru, yandex.ru, dzen.ru”, se spune în comunicat.