Prima lună de toamnă s-a încheiat, alegerile se apropie și doar situația lucrătorii feroviari rămâne neschimbată. În timp ce ministrul Infrastructurii Andrei Spînu se laudă pe rețelele de socializare cu încă un „succes” pe șantierul căii ferate din sudul Moldovei, vorbind despre lucrări rapide și sigure, angajații companiei continuă să ducă foame. Și dacă la alți moldoveni luna octombrie e la fereastră, la muncitorii de la calea ferată e doar aprilie. Și asta pentru că nu toți și-au primit salariile pentru această lună.
„Există o indignare totală cu privire la salarii”.
„Să înțeleg că mâine este un record, 6 luni de întârziere” «Și 2 luni de la ultima plată, un record la antirecorduri»
„Cardul este gol, lucruri foarte ciudate.” Din aprilie nu am primit. Șase luni fără salariu”.
„Da, demult nu este de glume. Nu s-au deranjat să plătească salariile nici înainte de începerea anului școlar, iar mulți oameni au copii încă la școală, eu am doi, ca să nu mai vorbim de utilități, credite, iar mâncarea nu este ieftină. Trebuie să ies mâine la muncă, după concediu, dar simt că mă duc la muncă silnică”. , scrie utilizatorul Nastea Bectoraș. Și alți lucrători feroviari merg la muncă în aceeași stare de spirit. Potrivit lui Nicolai Nicolaev, președintele comitetului sindical, zeci de angajați, mulți dintre ei specialiști cu experiență, și-au dat demisia în ultimele luni.
NICOLAI NICOLAEV, președinte al comitetului sindical
„Cel mai important lucru este că printre cei care au plecat și pleacă sunt mulți specialiști buni care au lucrat mulți ani, dar nu există finanțe, iar ei trebuie să-și hrănească familiile, așa că trebuie să renunțe, să meargă la altă întreprindere sau să plece în străinătate. Dintre lucrătorii tineri, mulți dintre ei nu au putut suporta acest termen, au demisionat și au plecat în străinătate, iar restul oamenilor sunt la o vârstă la care nu au unde să se ducă, deci indignarea nu are limite. Imaginați-vă, pur uman vorbind, să lucrezi șase luni și să primești doar două luni de salariu, și chiar și așa nu toate cele două luni de salariu.”
Calea Ferată din Moldova se confruntă cu dificultăți financiare de mai bine de un an. În această iarnă, muncitorii de la nodul feroviar Basarabeasca au ieșit în repetate rânduri la mitinguri, cerând ca salariile să le fie plătite. După aceasta, autoritățile au recurs la împrumuturi, inclusiv de la întreprinderea Loteria Națională. Potrivit analizei economico-financiare a situației de la întreprindere, în ultimii 10 ani, pierderile totale ale Căii Ferate din Moldova au ajuns la aproape două miliarde de lei.