Guvernarea nu a făcut concluzii, consideră fostul şef al Sectorului Poliției de Frontieră de la Aeroportul Internațional Chișinău şi secretarul general al Mișcării Respect Moldova, Nicolae Cicariov. Acesta scrie într-o postare pe rețele, la care ataşează mai multe imagini cu rânduri enorme de pasageri în incinta aerogării, că este profund dezamăgit și indignat de dezastrul de acolo, după ce joi, ocazional a vizitat aeroportul.
„Nu am venit cu o reacție după tragicul incident din aerogară soldat cu decesul a două persoane, considerând că instituțiile responsabile trebuie să-și îndeplinească obligațiile funcționale, dar nu se poate de tolerat abaterile care pun în pericol siguranța pasagerilor și a angajaților companiei”, spune fostul şef al Poliției de Frontieră de la Aeroport.
Potrivit lui, „odată cu venirea la conducerea IGPF a lui Rosian Vasiloi, a început degradarea instituției. Cu diagnosticul „toxici”, au fost eliberați din funcții toți colaboratorii care nu erau loiali conducerii și au fost promovați incompetenți, fără capacități profesionale. A urmat tragicul accident soldat cu moartea a două persoane. Ce s-a schimbat? Vasiloi, în loc de pușcărie, va primi un alt loc călduț, iar angajaţii care nu o dată au semnalat nereguli au fost eliberați cu dosare… La MAI a fost numit alt incompetent, Efros; la IGPF – lingăul lui Vasiloi, Galușcă; iar la Poliţia de Frontieră a Aerogării, cumătrul său, Petru Dubița. Nimic
nou în activitate, ba chiar mai rău – în momentul de față, sub conducerea unui incompetent, colaboratorii activează cu un deficit de peste 30%, nefiind certificați în securitatea aeronautică. Dacă în august, când crește numărul rutelor aeriene, numărul angajaţilor ar trebui mărit, ei îl micșorează de la 55 la doar 43 de colaboratori. Aceștia sunt obligați să activeze contrar legii și regulamentelor privind securitatea aeronautică”, mai scrie fostul
Deocamdată, persoanele vizate în poatarea lui cicariov nu au venit cu o reacție. Nicolae Cicariov mai atenţionează că „dacă nu vor fi întreprinse măsuri urgente, se va ajunge inevitabil la noi tragedii. Nu știu ce face auditul ICAO, dar avem toate șansele ca întreprinderea să fie închisă din cauza nerespectării regulilor de securitate… Sau poate acesta este scopul?”, se întreabă fostul şef al Poliției de Frontieră de la Aeroport.
Şi ex-premierul Ion Chicu vorbeşte, cităm, „despre haosul și batjocura de la Aerogară şi impunerea prezentării cu trei ore înainte de zbor”, şi ataşează un video cu pasageri, inclusiv copii mici, care stau în rânduri enorme afară, în soarele arzător.
Potrivit liderului PDCM, „în data de 9 martie 2022, deja după începutul războiului, Guvernul analfabet al Maiei Sandu aprobă o hotărâre, conform căreia timpul total necesar pentru efectuarea procedurilor de control referitor la zbor să nu depășească 60 de minute. În aceste condiții, prezentarea la înregistrare a pasagerilor cu 3 ore mai devreme este o greșeală enormă și încalcă legislația în vigoare și recomandările ICAO. Spre exemplu, avem o rută la ora 13:00 și trei la 14:00. Real, la ora 11:00 la înregistrare vom avea în jur de 800 persoane. Se vor înregistra o parte, iar dacă cineva de la ruta de la 13:00 întârzie, nu reuşeşte să se înregistreze, că deja este rând la ruta de la 14:00. Batjocura organizată de acoliții Maiei Sandu la Aeroport este încă o dovadă a incompetenței lor totale și a atitudinii mizerabile față de oameni”, conchide Ion Chicu.
Amintim că, în ultima perioadă, pe rețelele de socializare au apărut mai multe imagini, în care oamenii se plâng că, din cauza incompetenții responsabililor de acolo, nu au reușit să zboare, asta chiar dacă au ajuns la Aeroport cu mai bine de trei ore înainte de decolare. Nemulțumiți de situație sunt și cei care întâmpină sau îi petrec pe cei apropiați. Oamenii au spus pentru Canal 5 că așa haos a început de când aerogara a revenit în gestiunea statului.
Potrivit Poliției de Frontieră, motivul haosului ar fi numărul mare de curse în perioada estivală, dar și capacitatea limitată a infrastructurii aeroportuare. Situația a scăpat de sub controlul responsabililor de la Aerogară, inclusiv de când accesul în terminal a fost permis doar pasagerilor care prezintă biletul și documentul de călătorie. Atunci, mai mulți oameni au criticat dur această decizie, deoarece erau nevoiți să aștepte afară pe vânt, ploaie sau căldură, și că nu au fost create condiții elementare de așteptare, nefiind diponibile nici măcar toalete.