17.7 C
Chișinău

Vitalie Dragancea critică promovarea de către politicieni a integrării UE în școli: Este o simulare a bunului simț și un element de manipulare

Politicienii nu găsesc timp să vorbească cu profesorii și părinții despre reforma educațională, în schimb merg în școli să promoveze integrarea în UE. Este o situație, care din punctul de vedere al expertului în comunicare instituționale, Vitalie Dragancea, devine paradoxală și inexplicabilă. În cadrul emisiunii PULS de la Canal 5, el a declarat că această propagare a integrării europene de către politicieni este o acțiune manipulatoare.

VITALIE DRAGANCEA: Este simularea bunului simț și este un element de manipulare. Dânșii nu găsesc timp să comunice cu părinții elevilor și cu elevii despre reformele care le fac, în schimb vorbesc despre integrarea în UE. Vreau să mă adresez tinerilor: Integrarea europeană nu este soluția problemelor R. Moldova. Este o oportunitate, dar nu soluție. În cadrul UE noi avem state care merg mai bine și state care merg mai prost. În cadrul UE este competiție, în cadrul căreia înving cei care au competență și sunt mai disciplinați. Între timp noi în definitiv ignorăm problemele mari, care le confruntă societatea, și toate subiectele le compensăm cu unul, integrarea europeană. Amăgim oamenii, amăgim tinerii, Cetățenii R. Moldova se integrează în UE la modul fizic, practic, ei pleacă de aici. Și la acest subiect, eu sunt sigur, niciunul din politicieni care merge azi la școală și vorbește cu elevii, ei despre asta nu vorbesc.

Iar ex-ministrul Educației, Corneliu Popovici, a amintit despre Lege și Constituție, de care se pare că au uitat cei din guvernarea actuală.

CORNELIU POPOVICI: Legea interzice careva activități în interiorul școlii, Constituția interzice ideologizarea procesului educațional. Punct.

Deocamdată, nimeni din reprezentanții guvernării PAS nu au comentat aceste declarații.

Amintim că reprezentanții guvernului, pe parcursul anului de învățământ au făcut mai multe vizite în diferite școli, promovând integritatea europeană.

Deși mai mulți experți au criticat aceste acțiuni, calificându-le drept propagandă politică, la sfârșit de aprilie, Ministrul Educației, Dan Perciun, a declarat în cadrul unei emisiuni TV că rămâne în continuare pe ideea că integrarea europeană și tema referendumului trebuie promovate în rândul elevilor, dar fără a face publicitate vreunui partid politic.

Se citește acum