Un cunoscut retailer în aeroporturile internaționale, compania „Capi Lux”, a anunțat că nu mai este interesată să participe la licitația repetată din luna martie, pentru locațiunea spațiilor comerciale de la Aeroportul Internațional Chișinău. Firma a luat decizia după o analiză exhaustivă a cerințelor și contextului licitației, în urma cărora a constatat că, acestea nu corespund intereselor sale. Între timp, astăzi este ultima zi pentru depunerea cererilor de participare la licitație. Agenția Proprietății Publice a declarat pentru Canal 5 că toate informațiile despre numărul lor și companiile care le-au depus vor fi anunțate mâine. Totuși, după cum relatează portalul bani.md, potrivit serviciul de presă al Aeroportului Chișinău, în goană după spațiile comerciale în aeroport a rămas o sigură companie.
Compania Capi-Lux, partener al fimei ”Le BridgeCorporation”, a anunțat că nu mai este interesată să participe la licitația repetată pentru închirierea spațiului comercial de pe aeroportul din Chișinău.
„După o analiză cuprinzătoare a cerințelor și contextului licitației, compania a concluzionat că, din motive strategice, nu este în interesul său să continue acest proces. Din acest motiv, nici „Le Bridge Corporation” nu va participa la această licitație, deoarece ea însăși nu îndeplinește cerințele prevăzute în caietul de sarcini”, se arată în comunicat.
„Capi-Lux” și „Le Bridge” au încheiat un acord de parteneriat la sfârșitul lunii februarie pentru a participa împreună la o licitație pentru închirierea unui spațiu comercial pentru furnizarea de servicii de catering și comerț specializat în „zona verde” din Aeroportul Internațional Chișinău. Capi-Lux este unul dintre cei mai importanți retaileri aeroportuari din lume, cu o prezență globală de aproape 70 de magazine în 21 de aeroporturi. „Le Bridge” a deținut anterior un magazin duty-free pe aeroportul din Chișinău.
Prima licitație pentru închirierea spațiului comercial în portul aerian Chișinău a fost anunțată în ianuarie și a stârnit scandal. Unii experți și politicieni din opoziție au spus că competiția este o schemă de înstrăinare ilegală a activelor profitabile ale statului, iar condițiile sale au fost întocmite în așa fel încât o anumită companie, francezul Lagardere Travel Retail, să poată câștiga.
Ca urmare a unui răspuns amplu al societății, licitația a fost anulată, iar ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spinu, a declarat că anumite forțe, inclusiv din interior, au fost interesate să „saboteze” implementarea acesteia.
La începutul lunii martie a fost anunțată o licitație repetată de participare, în care cererile au fost acceptate până pe 25 martie. Din cauza refuzului unuia dintre solicitanți de a participa în continuare la licitație, am contactat Agenția Proprietății Publice pentru a afla câte cereri de participare au fost primite până în ziua respectivă, de la ce companii și dacă a doua licitație ar fi avut a fi anulat. Agenția a precizat că toate informațiile despre re-licitația pentru închirierea spațiului comercial pe Aeroportul Internațional Chișinău vor fi anunțate pe 26 martie.
Totuși după cum relatează portalul bani.md, potrivit serviciului de presă al aeroportului din Chișinău, în goană după spațiile comerciale în aeroport a rămas doar o sigură companie. Șefa serviciului de presă al Aeroportului Chișinău, Natalia Cojocaru, nu a dorit însă să precizeze despre care este vorba.
Menționăm că, în noiembrie anul trecut, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a anunțat că la Chișinău ar trebui să sosească reprezentanți ai uneia dintre companiile franceze pentru a face cunoștință cu aeroportul și dorea ca fie concisionată de către un „consorțiu franco-german”.
În luna februarie a acestui an, mulți experți spuneau că este vorba despre compania Lagardere Travel Retail – firma sub care, după cum susțineau ei, au fost scrise condițiile licitației și pe care președintele Maia Sandu a invitat-o în țară.
***
Toți cei care sunt împotriva închiderii Canal 5, împotriva cenzurii și încălcării libertății de exprimare, susțineți-ne!
Semnați petiția adresată conducerii țării, accesând ACEST LINK!